Aktualności

Sprzedając futro straciła 3000 złotych

29-latka chcąc zarobić na sprzedaży futra straciła pieniądze. Wierząc w uczciwość osoby zainteresowanej ofertą otworzyła przesłany przez nią link, gdzie wpisała dane z karty płatniczej. Po zalogowaniu się do bankowości mobilnej otrzymała komunikat o blokadzie rachunku. W banku dowiedziała się, że nieuprawniona osoba z jej konta wykonała trzy transakcje na łączną kwotę 3 000 złotych. Oszust wypłacił pieniądze w bankomacie. Nie zdołał „wyczyścić” całego konta, ponieważ 29-latka miała na rachunku ustawiony dzienny limit transakcji. Dzięki temu nie straciła wszystkich oszczędności. Zawierając transakcje on-line zachowajmy ostrożność i czujność.

Do policjantów z Zamościa zgłosiła się 29-letnia mieszkanka gminy Łabunie. Chciała zgłosić popełnione na jej szkodę oszustwo. Wyjaśniając sytuację powiedziała, że na jednym z portali ogłoszeniowych wystawiła do sprzedaży futro. Na ogłoszenie odpowiedziała osoba, z którą ustaliła szczegóły transakcji. Kupujący oświadczył, że aby otrzymać zapłatę za towar 29-latka musi wejść w przesłany link. Tak też zrobiła, w odpowiednich polach wpisała swoje dane oraz numer karty płatniczej i datę jej ważności. Po tym otworzyła się strona logowania do bankowości mobilnej. Tam 29-latka zalogowała się na swoje konto. Po tym wyświetlił się błąd. Pokrzywdzona nie mogła nic zrobić na stronie banku. Spróbowała zalogować się na swój rachunek z innego urządzenia i wówczas zauważyła wiadomość, że jej konto zostało zablokowane i musi skontaktować się z bankiem. W placówce banku dowiedziała się, że z jej rachunku wykonano trzy transakcje Blik na łączną kwotę 3 tysięcy złotych. Pieniądze zostały wypłacone w bankomacie na terenie kraju. Na koncie było więcej oszczędności, jednak 29-latka nie straciła ich dzięki temu, że miała ustawiony dzienny limit wypłat z rachunku.

Ponawiamy apel o ostrożność i rozwagę podczas zawierania transakcji przez internet. Jeśli nieznana osoba wysyła nam link, który otwiera stronę, gdzie mamy podać swoje dane - zachowajmy czujność. Najlepiej z tego nie korzystać. Dobrym pomysłem na to, aby nie stracić wszystkich zgromadzonych na rachunku oszczędności jest ustawienie w banku dziennego limitu transakcji. Dzięki temu nawet, jeśli dojdzie do nieuprawnionej wypłaty – oszust nie będzie w stanie wypłacić wszystkich pieniędzy.

starszy aspirant Dorota Krukowska – Bubiło

Powrót na górę strony